PETI CADANGAN & RALAT

PERKARA BERBANGKIT DAN BERKAIT

  1. Masyuarat khas yang dibentangkan ahli kelab yang  yang berjawatan yang dipengerusikan oleh NAJKT diatas jemputan khas kepada Penaung KKDSTTM & Managing Director YDS  mengambarkan betapa seriusnya AJK peringkat Mukim dan Daerah Kelantan dan Terengganu yang dihadiri 26 orang keseluruhan pada hari tersebut iaitu pada 11hb Mei 2012, jatuh hari Jumaat bersamaan Jam 10.00pm-2.00am mendatangkan impak positif kepada pembentukkan penyatuan pemikiran  semula, diatas semua permasalahan di atas salah faham isu yang berbangkit dan berkait.
  2. Dari beberapa isu yang berbangkit oleh ahli kelab berjawatan yang terpaksa menerima tentangan hebat dari masyarakat umum bukan ahli yang tidak faham apa itu NGO, mengakibatkan selisih faham diantara sesama ahli KKDSTTM & YDS yang  termakan hasutan yang bertentangan ajaran islam dan adat bangsa melayu itu sendiri Ini adalah disebabkan kelab terpaksa mengambil langkah lebih serius kearah kemantapan ilmu sejarah Melayu dan Islam bagi mengembalikan kekuatan YOUR DEEP STRENGTH diatas Tema GERBANG PERJUANGAN, LAMBANG PENGORBANAN
  3. Telus ikhlas suara yang diajukan sehingga tidak melihat ketegangan ketika itu, cuma ahli kelab perlu menghadiri lebih banyak kursus jati diri. Ini semua akan disediakan oleh KKDSTTM & YDS dimasa akan datang yang mana cuma/hanya perlu di tampal dibahagian kebocoran kecil sahaja. Bersyukur kepada ALLAH S.W.T majlis masyuarat telah mendapat keputusan dan jawapan yang tepat dari perkara berbangkit dan berkait menjadikan masyuarat yang  padat dengan jawapan yang di kupas oleh Penaung mengikut filosofi.  Alhamdulillah dan bersyukur kepada Allah S.W.T semuanya dapat diatasi, Namun kemuskilan di antara mereka  yang tidak faham akan Filosofi Visi, Misi Dan objektif kelab.
  4. Antara kupasan yang lengkap oleh Penaung ialah mengenai isu:
  1. SEGALA KOS PERBELANJAAN DI TANGGUNG BERSAMA DIANTARA YDS & AJK-AMKKT
  1. Kemudahan yang disediakan seperti:

CADANGAN OLEH AJK KELAB, VIP KELAB DAN PRO KELAB AHLI KELAB

BIL

CADANGAN

OLEH

1 Perbanyakkan aktiviti perniagaan untuk semua usahawan- terima kasih kami perbanyakan Hamimah Enon
2 Pertingkatkan ilmu, mendalami sejarah serta bersemangat mendukung warisan pujangga- Abd Sukor Mat
3 Wujudkan program keagamaan, remaja dan kekeluargaan-terbaik Ust Nasrullah Hasbolah
4 Cawangan di penang- tak lulus kerana dalam proses membina ahli kelab Jamaluddin
5 Kelab ini hendaklah diteraju oleh mereka yang jujur dan bertanggungjawab.  Kepakaran mereka mesti diambil kira.- sememang Anggota induk kebangsaan terutama Penaung & YDP yang telah ditelitikan oleh kerajaan atas sijil KKDSTTM Hj Darus Mohd Isa
6 Pemimpin harus mempunyai semangat yang kental dan mempunyai ciri-ciri amanah dan jujur- Zahrol Fauzi Md Ariffin
7 Ketua yang dilantik hendaklah jujur dan berpengetahuan luas, berpengalaman- Pengasas dan peneraju memang berpengalaman sebab itulah sehingga hari ini, dapat menghadapi segala rintangan dan cabaran atas bantuan Allah SWT dan berkat Rasullah SAW. Megat Abdullah Megat Othman
8 Jemput wartawan bila ada aktiviti peringkat kebangsaan, membuka pejabat di NS- Kalau siaran tidak berbayar boleh selalu di panggil, tetapi jika melibatkan kos yang tinggi kami pertimbangkan. banyak lagi kaedah lain untuk kita mencipta nama KKDSTTM. Mohamad Ahmad
9 Memajukan syarikat hingga ke akar umbi pastikan group atau ahli kelab dapat imbuhan dan kepercayaan yang sewajar dari YDS -Terbukti jelas dan nyata dengan terbina AJK bertambah ramai, ini menunjukkan kemajuan sesebuah kelab Mohd Faizal Mustaffa
10 Memperbanyakkan lagi ahli kelab semoga bertambah kukuh dan berjaya dengan adanya aktiviti dan idea yang berkualiti-  Metodologi Ilmu memainkan peranan yang penting Khamsinah Mat Isa
11 Kerap diadakan aktiviti mingguan untuk mengeratkan hubungan ahli serta potensi untuk membawa ahli kelab baru- itu kita lepaskan kepada ketua ahli kelab yang terlibat. KKDSTTM ada aktiviti tetap..tetapi Ahli kelab juga harus mencari aktiviti tambahan Norrupawan Ismail
12 Perkongsian ilmu merangkumi kesihatan dan kualiti pendidikan.  Aktiviti bimbingan remaja Islam yang bermasalah yang bakal melumpuhkan keagungan tamadun ratusan tahun-ini yang kita perjuangkan, harus juga di ingatkan ini adalah atas usaha bersama Tuan Kob Tuan Din
14 Dicadangkan supaya menyediakan dana bagi ahli-ahli membuat pinjaman daripada  YDS dan ahli akan bayaran balik-kelab terbaik.- setakat kemampuan dengan syarat ahli kelab menunjukan semangat dan daya saing yang positif dan membawa Filosofi dengan cara yang betul. bulan menyongsang itu yang kita perlu berhati hati Ismail Dahlan
15 Semangat sedia kawan di kalangan ahli-ahli perlu dipertingkatkan masa  kesemasa. walau bagai manapun saya sangat bangga dengan kkdsttm- masih dalam pemerhatian kera kita baru bermula dan tidak dapat menguasai sepenuhnya. tetapi dengan d\seloga Patuh Taat Setia insyallah semuanya akan terjawab. Sulaiman Mohd Yunus
16 Pemimpin harus mempunyai sifat-sifat amanah dan tekun- alhamdullilah setakat ini tiada perasaan kecewa dan putus asa, malah lebih mendalami dan menghayati amanah dan ketekunan yang di sandarkan kepada kami. Faridah Hamzah
17 Agar dapatlah membuka cawangan di seluruh Malaysia supaya generasi baru dan lama dapat mendalami lagi apa yang ada dalam Kelab Tun Teja- kena bersurat dan kami hantar ke pejabat ROS untuk kami dapat kebenaran. Kami membuka tirai kepada Ahli Kelab yang berkemampuan Siti Aesah Maskijo
18 Mengadakan kursus, bengkel, ceramah untuk ahli kelab, ilmu kesihatan, majlis ilmu, perlu buat business (bersama AJK dan Pengurusan) – Global Islamic Forum & World Halal Forum Taraf Dunia YDS adalah sebuah syarikat yang terpilih. Alawiah Ahmad Tahir
19 Untuk mendapatkan keberkatan dalam perjuangan KKDSTTM diharap waktu solat dilaungkan azan agar dapat menyempurnakan kewajipan kepada Allah-Itu Benar, itulah sebenarnya kehidupan kita sebagai umat islam Siti Sarimah Sahiron
20 Agar kelab YDS dapat mengeluarkan produk Cenderahati asas pembersih muka dan Krim untuk digunakan seharian.  Kemuafakatan adalah tunggak kejayaan bersama. Hasmah Sarbini
21 Memberi kebenaran kepada AJK Negeri untuk mengadakan aktiviti dan mencari dana.  Menyediakan risalah KKDSTTM untuk mempromosi kepada orang ramai Mohamad Ahmad
22
Noor Aini Abas
24 Perbanyakkan risalah penerangan tentang kelab.  Amat berpuas hati Amnah mokhtar
26 Memberi setiap maklumat dengan tepat dan cepatPerbanyakkan aktiviti kebajikan ke peringkat negeri-negeri Siti Rodziah Hamzah
27 Motivasi, lawatan sambil belajar untuk mendapatkan dana bagi KKDSTTM terutama peringkat negeri Siti Rodziah Hamzah
28 Memperbanyakkan program latihan dan pembangunan untuk pengedar-pengedar baru di johor bahru Norman Mohd
29 Berpuas hati dengan apa yang telah kelab jalankan selama ini.  Mencadangkan supaya dewan permaisuri Tun Teja Malaysia diperbesarkan lagi memandangkan keahlian semakin bertambah agar keselesaan bagi ahli kelab Razman Mohd Noh
30 Saya berpuas hati setakat ini dan perlu ada perubahan pada Persembahan program agar ahli tidak merasa jemu tetapi semakin seronok apabila bersama-sama dengan kelab Khairol Fawaaid Antong
31 Program kempen keahlian, secara berkumpulan, memberi kesedaran dan ilmu betapa pentingnya perpaduanSaya amat berpuas hati menyertai kelab ini kerana bermula dari sinilah perubahan masyarakat melayu akan berubahMeluaskan dan mengembangkan YDS Corporate Line Sdn Bhd ke pasaran antarabangsa Mohd Saleh Ariff
32 Tekankan kelebihan sebagai ahli kelab, wujudkan 2 orang wakil rasmi (secara pelantikan) sebagai jurucakap KKDSTTM, upgrade website @ t-shirt kelab, car sticker kepada ahli tidak berjawatan Sofarudin
33 Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada  kedua dua insan penaung dan ydp .Saya akan berjuang sampai titisan terakhir bersama kkdsttm dan YDS Ini adalah perjanjian hidup dan mati – tun teja memang ada keramatnya-hidup YDS Allboss/ishak hashim
35 Cadangan agar kelab membuat tambahan  perlantikan AJK baru kerana banyak yang berminat untuk menjadi AJK Kelab Harun Hashim
36 Cadangan agar kita menjalankan aktiviti dalam dan luar negara dengan tumpuan sepenuhnya kepada menyingkap sejarah melalui kursus yang telah kita anjurkan bersama jwn sebelum ini Hashim
PERKARA BERBANGKIT DAN BERKAIT 11/05/2012/10PM-1.00PM
37 Mercadangkan dan  Menjelaskan perjalanan KKDSTTM & YDS kearah hala tuju yang lebih tepat- jawapan ssegala dalam dalam web yds2u.com penerbitan buku pertama 2012 iniPergerakan Dan Pembentukan Ahli Jawatan Kuasa Peringkat Negeri Kelantan & terengganu perlu  di selengarakan secepat mungkin-jawapan  belum cukup kuota 23 ajk untuk aturan kerja Nordin Bin Yusoff
38 Bercadang agar PCI 2% itu bersesuaian dan dinaikan lebih besar bermaksud berkehendak sumbangan yang di berikan kepada ahli- jawapan kemampuan sistem mengeluarkan dana setakat 2% sahaja jika di naikan akan menyebabkan sisitem tidak mampu beroperasi lagi Pn Laila , Pn Hasmah, Pn Rudiah,Rohani
39 Lafas rasa cinta kepada KKDSTTM & YDS di atas tiket perjuangan dan pengorbanan dan seronok jika wujud kemesraan di kalangan anggota AJK KELAB sebegini- Jawapan sebagai ahli kelab yang Patuh Taat Setia Pn Nik Azma
40 Menyokong diatas segala usaha dan masih tidak dapat melaksanakan dan kontes meramaikan ahli kelab di dengan mencadangkan kerjasama kelantan terengganu dan menjayakan aktiviti bersama dalam keadaan yang lebih akrap -Jawapan ahli kelab Patuh Taat Setia Pn Umianggun
41 Cadangan AJK agar pergi sendiri ketapak Projek Mega Fasa II di Baling Kedah serta bergambar agar semua kurangnya kepercayaan itu dapat diatasi dengan bukti yang nyata-Jawapan Patuh Taat Setia beliau telah menyaksikan sendiri PMF II 2020 Pn Rusma
42 Mencadangkan Agar segala dana dimasukan salam akaun supaya tidak menjejaskan prestasi kelab serta dapat menbantu ahli kelab yang tidak tahu menggunakan internet online- Jawapan cadangan itu masuh dipertimbangkan kerana ahli kelab masih dalam membayar pinjaman Pn Faridah
43 Pandangan yang bernas dari ustazah sangat terharu dengan perkembangan semasa KKDSTTM & YDS yang tidak mencurigakan dan akan terus melonjakkan pasaran di masa akan datang- jawapan memang tepat sangkaan ustz KKDSTTM & YDS Telah melonjak ketahap yang sangat membanggakan Patuh Taat Setia Pn Noor Aliza
44 Cadangan Baju untuk menerima anugerah AJK,NAJKT,AJKT dapat dibantu oleh Penaung 50% dan 50% akan dibayar oleh Penerima aset PMF II 2020 dengan tolakan dana dana yang lain- Jawapan di luluskan oleh Penaung 50%/50% Di persetujui oleh AJK Keseluruhan Dalam Masyuarat KTC KB BHARU
45 Bersetuju Melancong ke Mumbai India 26/05/2012 ahli kelab yang layak melancong 6hr 5mlm tahniah
MASIH ADA MASA UNTUK ANDA YANG TELAH MENGGUNAKAN KEWANGAN PERIBADI AYAHANDA PENAUNG  HENDAKLAH DI SELESAIKAN DENGAN SEGERA SEPERTI MANA YANG TELAH DI JANJIKAN SEBELUM INI. TUNAIKAN JANJI!PERINGATAN! KEPADA SYARIKAT MLM SLM YANG LAIN  BERHATI HATI DENGAN PENAMA DI BAWAH KERANA MEREKA TERTAKLUK KEPADA TINDAKAN PERLEMBAGAAN. RINGGIT
1 YUSRI BIN MUHAMED YUNUSSaya telah memulangkan produk Kelab sebanyak rm6.400 dan bakinya secara angsuran 20/1/2012 kepada azizi, serta mohon maaf.baki yang saya telah guna akan dibayar secara angsuran 3,000+10,000(lama)baki 3000+3600(baru)
2 ISHAK BIN HASHIM / ALLBOSS Sebenarnaya saya terguna duit perkahwinan anak saya, Jadi  pertaruhan Saya ialah  akan bantu kelab tun teja sepenuh hati bagi pinjam, minggu depan anak nak kahwin ni. Bila beri sampai hari ini tak nampak batang hidung. Jangan cakap besar Allboss. Kata nak bayar berangsur ansur dah 1 tahun berlalu …… 20,000.00
3 BAJURI Saya minta maaf kerana kereta saya kena pecah barang hilang. jika benar dihalalkan. 2,600.00
4 MAZUKI SHAH ALAM Saya minta tolong sangat sekarang nak makan pun tiada duit. penaung tolong, Saya janji akan buat sungguh sungguh. Kalau rasa tak boleh bayar kenapa berani ambil. 4,500.00
5 AHMAD KAMAL BIN ABU BAKAR Saya berjanji akan selesaikan hutang dengan datin abi sabah. tapi kalau nak saya turun sabah tambah rm15.000. penaung pinjamkan. Sampai hari ini langsung tak tel. Sabah pun tak turun alasan takut kena pukul. Kalau tak buat salah takkan orang nak kacau! padahal dia tu kawan yang amat baik sebelum ini, heran betul, leader sekarang ni, jaga macam mana pun mesti buat hal jugak. 28,000.00+15,000
6 NrpwSaya akan Pulangkan akan bayar Pada penaung kerana kereta yang saya pakai itu berlanggar. 4,000.00
7 TARMIZI Penaung beri saya produk saya bawa satu bas dari utara. sampai masa tiada. saya nak beri mereka free sekotak seorang teknik nak tarik ahli baru.hanya tinggal janji 4,000.00
8 SHAFIE(BENTARA GURU)Bagi saya gaji 5.000 saya akan tumpukan dengan kelab. saya tidak akan menoleh lagi. kerana ini yang saya cari. dapat duit hilang 5,000
9 DR ATAN BIN MUDAT Kereta kat workshop. kalau boleh keluarkan kereta saya. saya akan buat bantu kelab ngo. dan ambil produk saya yang hebat ni. akhirnya produk sangkut 229 botol rm45,800. lepas tu tukar tel 5,400.00+45,800
10 MOHAMAD BIN AHMAD Berjanji akan bayar balik. saya berhutang barang yang saya pinjam ni! Rupa rupanya kumpul dit nak kahwin. takpalah, ini dah kahwin hilang terus. nak jumpa ke? 15,000
11
12 JAMALUDIN BIN MUSTAFFA pinjam tapi tak ingat nak bayar? 2,000+3,000
13 AZMI  BIN RAMLI  buat pusingan akhirnya lesap! tapi takpa sebab kawan lama. 4.000
14 IAZAHAR BIN SUBOH pinjam buat stok. bang habis dijual tapi wang tak sampai ke syarikat. 2,400
15 ZDR pinjam buat stok. bang habis dijual tapi wang tak sampai ke syarikat. untuk keperluan peribadi 4,000
16 KAMARIZAN BIN ATAN pinjam sewaktu sedang susah tapi bila ada duit tak ingat nak bayar. 2,000
17 NORLIZA  BINTI SAAD Bang habis jual tapi tak submit! 4,000
18
19 ISHAK BIN MOHD HAFIAH nak bergerak out station buat market konon, juak barang duit pun lebuh! 2,000
20 TAJUL URUS BIN TAJUL ARIFFIN nak bergerak out station buat market konon, jual barang duit pun lebuh, bila telepo kata nak datang sampai hari ni senyap je 2,000
21 RASHDAN BABA & AWIN ini sendiket berat, cakap tak serupa bikin duit ambil habis, janji bukan2, tapi habuk pun takda. 30,000
22 MD SALLEH BIN ARIFF ini sorang lagi,,,tak serik serik dengan money game,.,, 6,000
23 NORHAFIZAH BINTI ISMAIL Terima kasih penaung kerana menyelesaikan masalah suami khozali  saya. kalau tidak mesti kereta suami saya kena tarik. Jadi bayaran angsuran akan segera dilaksanakan. hari ini 02/01/2012 saya pulangkan produk rm10.000. balkinya saya akan ganti secara berangsuran dah 2 tahun berlalu,,, 3,000+17,400(lama)baki 3000+7400(baru)
24 NORLIZA BINTI SAAT kelab warisan jagalah adat kerana tingkahlaku seperti tidak beradat 4,000+3,000
25 AZAHARI(TOKGHAH) Alasan tak serupa dengan Jalan 5,000
26 ABELIKU tengah susah merayu 3am pun tunggu dapat barang hilang begitu je. kata habis di jual. tapi dengar cerita jadi dermawan barang syarikat. kalau tak nak buat pulang la balik abe… 16,000
27
28 MAHYUDDIN(PROGRAMMER) tak guna punya musuh. jangan berurusan dengannya. berhati hati perampok data syarikat. dia ni kena sumpahan 7 keturunan papa kedana,,, 5,000
29 ABDUL MUNIF BIN ALI lebut gigi dari lidah. takut nak panggil takut rugi berulang lagi. Pandai dialah…nak tolong pun tak ada semangat lagi… 8,500
30 WS saya jalan kaki dari ampang sampai ke wangsa maju bang! tolong beli kereta wira  dan beri duit saya nak gerak ini, bila dapat pergi enjoy lupa pada kawan yang kita ni susah payah nak naikkan  dia. baru2 ni datang minta lagi. tak layan… 7,000
31 MR WENDAWALL CLEMENT kereta nak kena tarik! pinjam tunai merayau..bila beri RM ..dapat kereta balik hilang. 3,000
32 CNKP, kaya dengan duit orang , semua orang dia buat kerja yang sama. depan baik belakang kaki kutuk! 8,000
33 KHAIRUL KELANTAN Guna barangan syarikat. barang habis tapi wang tak sampai ke syarikat 12,000
34 HASMAH BINTI MOHAMAD (MAMY27) mula datang mulut manis, kerja semua mintak upah, nak itu nak ini, cakap macam besar tapi akhir mengaku kalah! bila ada biz lain suka jatuhkan orang lain. dalam masyuarat nak tunjuk power cari pengaruh. tapi pendapat ciput. berjuang? pakai bomoh pulak tu,,, 9500+8000
35 LK hai takkan selesai masalah kereta pinjam duit tak ingat nak bayar. kata nak buat flyers, nak taburkan seluruh Malaysia. Rupanya buat Ponzi Sceam. 10,000
36 TUAN AZHAR BIN TUAN MAT tiada modal pun 1000+3800
37 AZIZAH BINTI ISHAK Berhenti ikut peminpin dia. Tapi kena jaga nama baik kelab 600
38 MOHAMAD FAIZAL BIN MUSTAFFA Tak cukup duit ayahanda dengan duit ahli kelab pun kau sebat. penat jaga dah 13 tahun. sampai give up! perangai masih tak ubah, musibah kena buang kerja 24 jam anak saudara mamy27. 8900
39 KHLFH mana kau menghilang, buat part time pun takpa pelan-pelan bayar balik. 4580
40 YoGA 1500
41 NIK AZMAN@NIK AZIZAN..Anak siapalah ni..abg berjanji dan bersumpah akan melaku kelab dengan baik hantar abg kat sabah.. mesti meletup! kata dia penipu!. isteri abg kan org sabah..abg tahulah nak buat macam mana..kononnya..bila dapat duit minum arak joli katak macam orang kita tak nampak..waktu susah merayu macam nak habis nyawa..menangis pulak tu..sampai teresak esak…bila dapat duit…cari syarikat lain pun buat perkara yang sama..dia tak tahu hari-hari org tengok kemana dia pergi..bertaubatlah awak tu dah tua..adiknya dia mejor nik pun sama… 50,000
42 TARMIZI gunakan duit orang lain untuk kepentingan diri , kalau cakap senua besar..tapi gagal melaksanakan,,dia kata nak jelaskan 1/12013 37,600
43 AHMAD DZAFARI(yee) masa orang ada meeting langsung tak ambil pedUli, macam, hebat sangat,,konon konon leader besar tapi..cakap pandai bodek boleh orang lain merana.. 10,200
44 CIKGU DIN KUANTAN..Nampak baik tapi menghampakan..bawa group semua ke jalan kegagalan,< 11,200